dissabte, 6 d’abril del 2013

Daddy-Long-Legs - Jean Webster

¡Hola! Durante las vacaciones de Semana Santa leí unos cuantos libros y tengo las reseñas de todos a medias, así que he decidido acabar esta primero y contaros lo que me ha parecido Daddy-Long-Legs de Jean Webster. 

Hola! Durant la Setmana Santa vaig llegir uns quants llibres i com tinc la ressenya de tots a mitges, he decidit acabar primer aquesta i compartir amb vosaltres la meva opinió sobre Daddy-Long-Legs de Jean Webster.


Ficha del libro/ Fitxa del llibre:

Título/ títol original: Daddy-Long-Legs
Título/ títol spanish: Papaíto piernas largas
Autor: Jean Webster
Editorial: Puffin Classics/ Descatalogado en español
Nº de páginas/ pàgines: 181
Precio/ preu: 3,5€ BookDepository
PUNTUACIÓN: ***** 5/5

Sinopsis:
A trustee of the John Grier orphanage has offered to send Judy Abbott to college. The only requirements are that she must write to him every month, and that she can never know who he is. Judy's life at college is a whirlwind of friends, classes, parties, and a growing friendship with the handsome Jervis Pendleton. With so much happening in her life, Judy can scarcely stop writing to the mysterious "Daddy-Long-Legs"!

Opinión personal

Daddy-long-legs de Jean Webster, traducida como Papaíto piernas largas, es una novela preciosa, bonita y muy dulce. Una delicia, un clásico de la literatura, una historia adorable que contiene unos personajes de lo más entrañables. 

Jerusha Abbot es una joven huérfana que se ha pasado la vida en John Gier House, un orfanato. Un día de verano, la directora la llama para comentarle que acaba de recibir una beca por parte de uno de los colaboradores del centro. Un benefactor del que desconoceremos la identidad ha decidido mandarla a la universidad para que se convierta en una buena escritora. A cambio, ella solo deberá mandarle una carta cada mes contándole como progresan sus estudios. Así, es como Jersusha se marchará a la universidad para convertirse en Judy y empezará una carrera que le cambiará la vida.

La historia está contada a través de cartas, es una novela epistolar. En cada carta Judy le cuenta a su Daddy dear como le van los estudios, como es la universidad y como son sus nuevas amigas. Jerusha desconoce la identidad de su benefactor, solo sabe de él que es muy alto y es por eso que decide apodarlo cariñosamente Daddy-long-legs (papaíto piernas largas). Las órdenes que le han dado a Judy es escribir siempre una carta sin esperar respuesta alguna, y en caso de que él quiera comunicarse con ella lo hará a través de su secretario. A medida que pasan los años, Judy irá teniendo más ganas de conocer a Daddy y ese será el "gran misterio" de la novela. 

Judy es la protagonista de la historia, es una joven de diecisiete años dulce e inocente. Es huérfana y el haber vivido toda la vida en John Grier la convierte en un persona muy humilde y un poco reservada. Cuando llega a la universidad, vemos una clara diferencia entre el comportamiento de sus dos amigas, Sallie y Julia, dos jóvenes de familias adineradas y el suyo. Aún así, a medida que pasan los cuatro años de carrera vemos como va madurando y va convirtiéndose en una joven culta, interesada en los clásicos de la literatura y la política feminista. Las dos amigas de Judy son de buenas familias pero muy diferentes entre sí. Julia es la niña caprichosa que tiene todo lo que quiere, unos padres que la consienten demasiado y le prestan muy poca atención. Y Sallie, a parte de ser la mejor amiga de Judy,  tiene una familia encantadora, una familia como la que ella querría tener en un futuro. Otro personaje importante es Jervie, el joven tío de Julia, un hombre que se convertirá en un muy buen amigo de Judy. 

La verdad es que decidí hacerme con este libro porque había leído críticas buenísimas. Además, hace poco vi que Puffin había editado una colección de clásicos con unas portadas muy monas y entre ellos estaba Daddy-Long-Legs, al ver que solo valía poco más de tres euros no pude evitar hacerme con él. Imaginaba que me iba a gustar, pero no esperaba que lo hiciera tanto. Me ha encantado, Daddy-long-legs es una novela adorable, entrañable, muy bonita, encantadora y un montón de adjetivos monosos más. Lo considero uno de mis clásicos favoritos desde ahora. 
Lo más curioso es que el libro fue escrito en 1912, hace cien años, y en ningún momento he notado que la historia fuera aburrida, pesada o anticuada. Al contrario, es agradable cambiar de época de vez en cuando. Ha sido una delicia de lectura y un placer poder probar la pluma de Jean Webster.

Como dato curioso, Daddy-Long-Legs tiene una segunda parte llamada Dear Enemy y por lo que he podido leer quién envía cartas esta vez es Sallie a Judy. Intentaré leerlo cuando acabe los exámenes, porque tiene muy buena pinta. Mientras leía el libro descubrí que en 1955 se hizo una versión cinematográfica del clásico, que en realidad es un musical. Os recomiendo que no leáis la sinopsis de la película antes de leer este libro, o el misterio de saber quién es Mr. Daddy quedará resuelto leyendo las tres primeras palabras. 

Opinió personal
Daddy-long-legs de Jean Webster, traduïda al castellà com Papaíto piernas largas, és una novel·la preciosa, bonica i molt dolça. Una delícia, un clàssic de la literatura i una història adorable que conté uns personatges entranyables.


La Jerusha Abbot és una jove òrfena que ha viscut tota la seva vida a John Grier House, un orfenat. Un dia d’estiu, la directora la crida per explicar-li que acaba de rebre una beca per part d’un dels col·laboradors del centre Un benefactor, del qual no coneixem la identitat, s’ha ofert a pagar-li la universitat perquè així es pugui convertir en una bona escriptora. A canvi, ella només haurà d’enviar-li una carta cada més explicant-li com van els estudis. Així és com la Jerusha marxarà a la universitat per convertir-se en la Judy i començarà una carrera que li canviarà la vida.

La història està explicada a través de cartes, és una novel·la epistolar. A cada carta la Judy li explica al seu Daddy dear com li van les classes, com és la universitat i com són les seves noves amigues. La Jerusha desconeix la identitat del seu benefactor, només sap d’ell que és molt alt, per això decideix anomenar-lo Daddy-Long-Legs. Les ordres que li han donat a la Judy són escriure una carta cada mes sense esperar-ne cap resposta, i en el cas que ell volgués comunicar-se amb ella ho faria a través del seu secretari. A mesura que passen els anys, la Judy anirà tenint més ganes de conèixer el Daddy i aquest serà el “gran misteri” de la novel·la.

La Judy és la protagonista, és una jove òrfena de disset anys dolça i innocent. El fet d’haver viscut tota la vida a John Grier fa que mai hagi vist món, i per tant sigui humil i una mica reservada. Quan arriba a la universitat, veiem una clara diferència entre el comportament d’ella i el de les seves dues amigues, la Julia i la Sallie, dues noies de bona família. A mesura que passen els anys, la Judy va madurant, es torna més adulta, més independent i comença a desenvolupar el pensament crític, s’interessa per la literatura clàssica i la política feminista. Les amigues de la Judy tot i venir de famílies adinerades són molt diferents entre elles. La Sallie, la seva millor amiga, és una jove agradable que té una família encantadora, com la que la Judy voldria tenir en un futur. La Julia, en canvi, és una malcriada i una capritxosa. Un altre personatge important és en Jervie, el jove tiet de la Julia, un home que es convertirà en un molt bon amic de la Judy.

La veritat és que vaig decidir fer-me amb aquest llibre perquè havia llegit crítiques boníssimes. A més a més, fa poc vaig veure que Puffin havia editat una col·lecció de clàssic amb unes portades molt maques i com el preu no era de gaire més de tres euros no vaig poder evitar comprar-lo. Esperava que m’agradés, però no m’imaginava que ho fes tant. M’ha encantat, Daddy-Long-Legs és una novel·la adorable, entranyable, molt bonica i encantadora. La considero un dels meus clàssics preferits a partir d’ara.

El més curiós és que el llibre és de l’any 1912, fa cent anys, i en cap moment m’ha semblat que la història fos avorrida, pesada o antiquada. Al contrari, és agradable canviar d’època de tant en tant. Ha estat una delícia de lectura i un plaer poder provar la ploma de Jean Webster.

Com a curiositat, Daddy-Long-Legs té una segona part titulada Dear Enemy i pel que he pogut llegir aquesta vegada qui envia cartes és la Sallie. Intentaré llegir-lo quan acabi els exàmens perquè té molt bona pinta. Mentre llegia el primer llibre, vaig descobrir que hi ha una adaptació cinematogràfica versió musical. Us recomano que no llegiu la sinopsis de la pel·lícula abans de llegir-lo, o descobrireu qui és Daddy-Long-Legs en menys de tres segons.


Marta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada